Perfekt slut på en jobbig vecka


Efter en jobbig vecka med feber och tentaplugg så har min helg varit helt underbart. Min lördag började med att åka in till skolan och skriva en tenta, inte min bästa sysselsättning men det tvunget att göras. Hur tentan gick får vi se sen men jag har inga höga förväntningar.

Tog en tupplur när jag kom hem och vaknade upp härligt utvilad. Fixade mig ganska snabbt men att välja ut de "rätta" kläderna var ett helvete!!! För en liten stund kändes det som om jag inte ägde några kläder alls och vissa kläder var bara borta som vinden. Trots panikattacken hittade jag till slut en mysig kofta och till den blev det ett par leggings som enligt mig är guds gåva till oss kurviga tjejer!! 

Det är så bökigt att gå ut nuförtiden. Är man inte rätt klädd så kommer man förvandlas till en ispinne i detta vinter kalla landet. Hur som helst så traskade jag mot tuben och åkte in mot stan. Mötte upp mina två änglar från Uppsala och satte kurs mot vapiano. Ett ställe som jag länge har velat gå till. Beställde Filetto di mando tre formaggi (pizza med oxfilé och tre sorters ostar). Måste säga att det var en av dem godaste pizzorna som jag hade ätit. Självklart blev det mycket gossip men även mycket prat om våra liv. Vi tre vänner befinner oss i livets olika faser och ibland är det så skönt att få prata av sig till personer som förstår en för den man är. Tack för att ni finns tjejer.. <3

Min söndag dessvärre bestod av städning och tvättning. Men när dagen kom till sin ända så bjöd mina föräldrar oss på en underbar middag som min underbaraste mamma hade lagat. Vi passade på att duka fint och använde mammas finporslin för första gången. Vet inte om hon var så förtjust i den idén men varför köpa saker om man inte ska använda dem. Skönt att få träffa familjen och bara umgås, saknat dem lite om jag ska vara ärlig.

Nee gott folk nu blir det hopp i sängen och drömma sött. En ny vecka börjar imorn med nya utmaningar. 


Lite bilder på all god mat som jag stoppade i mig.. =)







Xoxo B  

Kommentarer
Postat av: Carra

Oh vad Gott. Jag saknar mamma ännu mer nu =)

2010-11-29 @ 11:32:06
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Postat av: B

snart är hon hemma gumman.. =)

2010-11-29 @ 22:54:23
Postat av: Sarah

ge mig. Jag vill ha. orkar inte laga mat..mmm

Hade jättekul med er också tjejer. Helt underbart var det.

2010-11-29 @ 23:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback