My foodi-licious weekend


Herregud vilken härlig helg jag har haft, vädret har varit på topp, mumsat i mig alldeles för mycket mat och umgåtts med familjen i Uppsala. I fredags var vi hela familjen på Rififi och åt en sen födelsedagsmiddag för min älskade Boo. Mitt andra besök dit men jag kan säga att jag är frälst i deras pasta. Pizzan däremot föll inte mig i smaken but I will go back for the pasta.  

Rififi in my ♥





Jag beställde pasta med kyckling och currysås, yummy!



Solen valde att titta fram även i lördags och vilken härlig dag jag fick. Vi drog ner en sväng in till stan, hann förbi lite butiker men hittade inget som jag ville eller behövde ha. Istället blev det en tur förbi City Grossen och storhandling inför BBQ kvällen. Tanken var egentligen att vi skulle grilla lite lätt men helt plötsligt blev det både korv med bröd, hamburgare, kyckling, kött, grönsaksspett och majskolvar. Tror jag fick med allt och mycket mat blev det i alla fall. 

Invigde nya grillen



En bråkdel av all mat
  


Jag kan det här ganska bra.. :p



Foood



Tror jag åt 3 styckna spett innan jag började må riktigt illa.  



Även om maten var mättande så måste man alltid avsluta kvällen med en film och lite dessert tycker jag. Alla var vi sugna på skräckis men efter mycket letande blev det istället Bollywood och Patiala House. En helt okej film som går att kolla på tillsammans med familjen. Till dessert blev det köpt Budapestlängd och choklad cupcakes med philadelphia frosting. Lite fuskigt men ingen av oss orkade att baka efter all grillning.

Budapestlängd med färska jordgubbar



Icas choklad cupcakes





Nu är jag mätt och belåten, imorn ska jag ut och försöka jogga bort helgens alla onyttigheter. Massa love till er mina vänner, oavsett var ni är så finns ni alltid i mina tankar.. Pusss!!

Kommentarer
Postat av: Carra

Gud såååå mysigt. Jag saknar dig massor min vän

2011-04-18 @ 04:00:32
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Postat av: Bobby

saknar dig med min vän

2011-04-20 @ 14:35:56
URL: http://mrskhan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback