Desi Chinese version av Chicken Corn Soup


Ikväll tänkte jag göra Chicken Corn  soup fast med min egen lilla "twist". Det här är en soppa som påminner mig om min barndom och Bangladesh. Har alltid varit min favoritsoppa!

Receptet är bra som den är men jag har anpassat den efter min familjs smaklökar. Jag brukar till exempel hoppa över majsen för mannen min äter inte majs, istället lägger jag i lite spagetti för att göra soppan mer mättande. Brukar även finhacka en gullök och låta den koka med i soppan för smakens skull. Mat utan lök känns inte som mat för mig. När det gäller kryddningen tycker jag att man ska krydda efter smak, blir allra bäst så. 

Tycker aboslut att ni ska försöka göra den här soppan, klar efter bara 30 min och smakar gudomligt.       




Sorry men jag hittade ingen video på engelska... :( Ni får gärna höra av er till mig om ni vill ha receptet på svenska.

Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Svar: Vi har inte köpt någon snuttefilt än, men jag tycker att diinglisarna är superfina :) Det blir kanske en sån kanin!



KRAM

2011-12-02 @ 19:56:12
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Carra

OMG DDETTA SKA JAG GORA

2011-12-02 @ 21:36:07
Postat av: Bobby



@Carra: jaaa gör det, du kommer inte bli besviken.

2011-12-04 @ 02:55:47
URL: http://mrskhan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback