My new mantra in life


People change, things go wrong, shit happens but life goes on!

Tycker livet handlar om förändringar hela tiden och ibland är inte alla förändringar positiva. Livet kan vändas upp och ner på flera olika sätt under bara några sekunder. Tror många av oss har upplevt det när det kommer till vänner, ena sekunden kan man vara bästa vänner men nästa sekund blir man typ behandlad som "NEXT". Hänt mig för många gånger tror jag så nu grubblar jag inte över sånt. Visst gör det ont att förlora en vän men det kommer alltid nya. Jag är inte den som jagar efter sina vänner, jag försöker göra min del så gott jag kan och om det inte funkar så låter jag saken vara. Ibland blir jag bara så trött på folk som skyller på att dem är upptagna med skolan och jobb. Visst kan det stämma men tro mig det finns alltid lite tid över till annat, det gäller bara att prioritera rätt.

Jag tycker att med varje förändring som har skett i mitt liv så har jag lärt mig något nytt och blivit starkare som person. Mitt liv har absolut inte varit en dans på rosor, har fått kämpa mig genom den för att komma dit jag är nu. När jag var yngre så tyckte jag att det var så orättvis och jag var så ledsen över den jag var. Men jag lärde mig att resa mig upp och komma tillbaka starkare varje gång. Jag lovade mig själv att aldrig titta bakåt och ångra det som har hänt. Just nu har jag allt som jag vill ha och jag försöker njuta av livet så mycket jag kan. Vem vet hur länge vi är på besök här.. Tråkigheter finns och väntar alltid på en bakom nästa sväng men jag bryr mig inte längre. Tar en dag i taget och försöker göra det bästa jag kan av den. Livet går vidare vare sig vi vill eller inte så varför stanna upp och sura när man bara kan njuta!! Kärlek till er alla mina nära och kära, tack för att DU finns.. Love / B


Kommentarer
Postat av: Carra

Ohh hjärtat....tro mig om det e nån som vet hur det känns så är det jag. JAG kan lova dig en sak. Du kommer bara bli starkare och starkare. Jag tror på dig och jag vet att du kommer klara dig asbra. Jag ser massor av mig i dig. Det e därför jag gillar dig så mkt. Massa kärlek till dig. Du e underbar!

2011-02-24 @ 13:51:08
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Postat av: Anu

Jag vet inte hur du alltid lyckas skriva det som finns i mitt huvud! Det känns just nu som jag prioriterar fel! Jag vet inte hur många gånger jag har suttit och tänkt i de där banorna, men enda skillnaden mellan oss verkar vara att att du är på den starkare sidan, jag är på den svagare sidan just nu.



Det är ju det jag beundrar hos dig, hur du alltid lyckas att hålla modet uppe, hur du lyckas prioritera och hinna med allt du gör trotss ditt schema, jag kan bara inte fatta det... jag tar tacksamt emot tips, hjälp och bara höra dig...



Du vet att du är en av de få klippor jag har, som är är där oavsett vad, även om du blir starkare i dig som person ändras inte den vänskap jag känner för dig! Jag saknar dig så otroligt mkt och jag är alltid här även om jag inte är fysiskt där med dig! Inget kommer i vägen för det! <3

2011-02-24 @ 17:30:42
Postat av: Bobbii

De svårt vännen att hitta den rätta balansen men försöka duger gott och väl tycker jag.. Håll modet uppe och stanna upp ibland, skola och jobb ska absolut prioriteras med ibland så måste nöje (familj och vänner) komma före. Det gör gott för själen!! Pussa!!

2011-02-26 @ 11:08:47
URL: http://mrskhan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback