Då var den helgen över.. !!


Vart tog min helg vägen egentligen? Usch, det är redan måndag idag och allt det tråkiga börjar igen. Som jag nämnde tidigare så var jag på kalas i lördags. Hade absolut ingen lust att gå men var illa tvungen. Tog på mig första bästa kamez som jag hittade och sminkade mig så gott jag orkade. Vi missade typ halva kalaset då vi var sena eftersom Rudy jobbade och jag är ganska glad över det. Hade så tråkigt att jag nästan höll på somna vid flera tillfällen. Fast lite kul var det ändå, träffade på några kusiner och min supersöta kusins son. Han är bara ett år men mashallah vilken duktig kille han är. Får sådan lust att kidnappa honom varje gång jag träffar den lilla bebisen.


Vad finns det att skriva om tråkiga söndag da.. hmm förutom att städa och laga mat så passade jag på att träna på motionscykeln här hemma. Skönt men samtidigt så jobbigt när man blir klar. Även om jag har ett träningskort så hinner/orkar inte jag gå till gymmet så istället har det blivit att träna här hemma.  För två veckor sedan så bodde jag nästan en vecka hos mina föräldrar och under den veckan passade mamma på att laga allt som jag älskar att äta. Visst var det gott att äta all underbar god mat men det satte sina spår i min kropp. Fick panik när vågen visade 63,9 kg, trodde först att vågen visade fel men insåg snabbt att det var jag som hade gått upp 3,5 kg på en vecka. Så jag tog mitt pick och pack, flyttade tillbaka hem och bestämde mig för att undvika mammas mat ett tag. Nu efter en vecka, utan ingen besök hemma hos föräldrarna och med lite träning här hemma så har jag lyckats gå ner till 60 kg.. =) Ska försöka hålla motivationen uppe nu och träna bort några kilon till innan jag blir riktigt nöjd.

Gud vad lite mat under en vecka kan bidra med, är så avundsjuk på människor som bara kan äta och äta men aldrig gå upp. Men men får väl göra såhär i fortsättningen.. äta och träna bort all fett som bildas. Nu ska jag upp, äta frukost och sen börja sortera tvätten för idag ska jag tvätta kläder.. !! Hör av mig senare under dagen.. Pussss/ B  

Drogad me!

 


Kommentarer
Postat av: shirin

hello:) gillar din blogg, och din suit på denna bilden..kan inte du visa bilder på dina favorit salwar kameez? lite inspiration för mig, ska snart åka till london och shoppa loss...lote of love

2011-01-25 @ 12:16:25
Postat av: shirin

oj, jag glömde skriva att det skulle vara intressant om du skrev vilken stil du gillar mest, typ churidar, salwar kameez, anarkali osv... :)

2011-01-25 @ 12:26:48
Postat av: carra

Ohh jaan, attt bo hemma bland allt mat e INTE LÄTT!!!MEN MAN FÅR HA DISIPLIN på nåt sätt!

2011-01-25 @ 14:10:30
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Postat av: B

@shirin: kul att du gillar min blogg.. =) visst kan jag göra ett inlägg med mina favorit salwar kameez, skriver även då vilken stil jag gillar.



@carra: jag vet men det är tufft när mammor gör sån god mat.

2011-01-26 @ 02:19:09
URL: http://mrskhan.blogg.se/
Postat av: Shirin

mashalla vad snäll du är :)ser fram emot det.

2011-01-26 @ 20:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback