New year, new adventures!!

 

Redan inne på sjätte dagen i det nya året men jag har inte riktigt hunnit koppla det ännu. 2012 är ett speciellt år för mig och min familj, ett år som vi aldrig kommer kunna glömma. Bara synd att jag inte fick någon bra start på det nya året... :( Från nyårsafton har jag mått dåligt på ett bisarrt sätt.  Jag har inte lyckats behålla något av det jag har ätit i magen under sex dagar, går inte ens en minut innan jag springer till toaletten och spyr upp allt. Trodde först att det skulle gå över av sig själv men i onsdag sa min kropp ifrån. Hela jag började skaka och allt runt omkring mig började bli svart.

 

Åkte upp till barnmorskan som skickade mig direkt vidare till sjukhuset. Där fick jag ta en massa tester och lämna flera rör blod, min värsta mardröm!! Läkaren som undersökte mig förstod inte varför vi hade väntat så länge innan vi sökte hjälp. Jag var helt uttorkad men bebisen min verkade må bra. Han rörde på sig som vanligt och hans CTG kurva var fin. Jag fick istället dropp och någon mirakel medicin mot min sprängda huvudvärk.

 

Mot kvällen piggnade jag till lite och kände mig tillräckligt stark för att åka hem men dem ville behålla mig för observation under natten. Jag vägrade att stanna kvar, speciellt på förlossningen bland skrikande kvinnor. Efter mycket tjat lyckades jag övertala läkaren och min man men fick istället order om att komma tillbaka på morgonen, hellre det än en övernattning på sjukhuset.

 

Så igår åkte vi in igen, lämnade ännu mer blod och fick kolla på bebisens CTG kurva igen på nytt. Testerna visade inget spår av virus eller infektion men min kropp var fortfarande uttorkad och under natten hade jag lyckats bli dunderförkyld. Vart i alla fall en ny flaska med dropp och en lång lista från läkaren med en massa mediciner som jag måste ta. Fick även en ny tid för återbesök på bästa dagen ever, fredag den 13:e!! Är jag inte frisk tills dess kommer jag att bli inskriven oavsett om jag vill eller inte.

 

Så ser min start på det nya året och min vardag ut. Nu förstår ni nog varför uppdateringen av bloggen var varit dålig den senaste tiden. Säger god fortsättning till er alla och håll tummarna för oss. Hej så länge mina vänner så hörs vi snart!!

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback