Banana cake ala Juttan och släktträff

Har precis krupit ner i sängen men än får jag inte somna, måste mata Aryan och byta blöjan på honom innan jag kan släcka ner. Annars har jag haft en mysig lördag med släktträff och god mat. Åkte över till Stockholm igen med kusinerna från Uppsala. Rudy och Aryan följde inte med då båda är lite småsjuka. Till en början var det skönt med ett break från mitt "vardagsliv" som fru och mamma men drygt efter en timme började jag sakna min lilla gosse. Vi är ju några nu som har barn bland kusinerna så alla satt vi och pratade om våra barn. Förut var jag den som satt och lyssnade men nu kan även jag delta i konversationerna. Som alla andra mammor älskar även jag att prata om mitt barn.


Över till middagen som min chachi stod för. Det blev en kinesisk afton med hemmagjord kinamat som smakade riktigt gott. Min favorit var självklart soppan och crispy chicken. Vi alla andra fick istället ta med oss nån för eller efterrätt. Jag valde att baka Juttans smarriga banankaka som jag länge har velat prova. Kakan gick hem hos alla, även hos mig som avskyr banankaka. En ny favorit till min receptsamling. Tack vännen för ett bra recept!!


image description
Chicken soup är en perfekt " krya på dig" soppa.
image description
Friterad ris, grönsaksgryta och crispy chicken satt bra i min kurrande mage.
image description
Min nya favoritkaka är både gott och ser smarrtigt ut.
image description
Det bästa med att vara borta från Aryan är när jag kommer hem igen så vill jag gosas extra mycket med honom. Nu har jag legat och gosat med sötnosen ett bra tag utan att han har vaknat. Han luktar så himla gott, vill äta upp!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback