Change begins with a whisper


Såg The Help i lördags och jag kan starkt rekommendera den. Jag både skrattade och grät. Filmen är baserad på Kathryn Stockett's novell "The Help" och utspelar sig på 1960-talet. Den handlar om hur det var för de färgade hemhjälps kvinnorna att arbeta för vita, rika människor och hur det var att bli behandlad som andra klassens medborgare, om ens det! Hemhjälpen vart ständigt diskriminerade och hade inte samma rättigheter som alla andra. Se den! Annars missar ni en helt fantastiskt bra film!






Kommentarer
Postat av: Carra

Ohhhhhhh jag såg den, jag skratta ena sekunden och grät den andra. Super film

2011-12-07 @ 13:22:20
Postat av: Bobby

Samma här! förstår inte hur jag har kunnat missa en sån bra film.

2011-12-07 @ 16:25:38
URL: http://mrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback