Ansiktsmask


Brukar köra en ansiktsmask när huden blir lite tråkig och blek. Min favorit ansiktsmask heter Ginseng & Jasmine Sauna Masque som man hittar tro det eller inte men på Överskottsbolaget. Man får 2 stycken mask för endast 10 kronor. Den djuprengör verkligen hyn genom att värma upp huden och öppnar porerna. Resultatet blir att hyn blir både ren, fräsch och mjuk efter en behandling. Har ett schema som jag brukar följa och den funkar minst lika bra som att gå till salongen och göra det!


1. Jag brukar alltid börja med ett ångbad för att öppna upp porerna, speciellt på näsan! Enklast är det att koka upp lite vatten i vattenkokaren som man sedan häller i en stor skål. Innan jag sänker ner huvudet mot skålen så brukar jag ta en handduk och täcka över huvudet så att den varma ångan inte avdunstar lika snabbt. Sen är det bara att sitta ner i minst 10 till 15 minuter.


2. Jag brukar tvätta av ansiktet lite lätt efter ångbadet och sen fortsätta med att applicera masken i ansiktet med fingertopparna. Var noga med att undvika ögon och läppar då det kan framkalla irritation. Låt den verka i 5 till 10 minuter.


3. Skölj av ansiktet med lite ljummet vatten och badda det torrt. Jag garanterar att din hud är som ny igen efter den här behandlingen. Så innan ni springer iväg till någon salong och spenderar några hundra lappar på ansiktsbehandling testa min kur, du kommer inte bli besviken!! Love / B

Ginseng & Jasmine Sauna Masque



Kommentarer
Postat av: Carra

Ohh det ska jag pröva i helgen!!!

2011-02-04 @ 16:44:35
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Postat av: Bobbii

Yes gör det, du kommer märka en skillnad.. =)

2011-02-04 @ 17:20:34
URL: http://mrskhan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback