Saag Paneer!!


Efter regn kommer ju sol sägs det och idag var det en sådan dag. Låg vaken hela natten av att jag hade ont i magen som f*n. Trodde att min laktosfas hade försvunnit så jag tog mig friheten att köpa ”vanlig” mjölk och drack såklart lite varm choklad igår till frukost. My bad luck I know men så går det när man leker doktor, min stackars mage kunde inte ha mått sämre ska jag säga er. Jag tror att jag lyckades somna vid 8:00 tiden och sov bort halva dagen såklart. Låg kvar en bra stund i sängen och snackade skit med Rudy. Han är en fantastisk lyssnare måste jag säga men jag undrar verkligen om han lyssnar på allt som jag säger.  Vem bryr sig, så länge han finns kvar vid min sida så kommer jag snacka på vare sig han vill eller inte.. muhaha!!


Hur som helst mitt i snacket fick jag världens sug efter saag paneer som är en indisk spenatcurry med ostmassa, sååå gott!! För er som inte vet så händer det ofta att jag blir sugen på saker från ingenstans och jag måste äta det snarast annars blir jag en mycket otrevlig liten flicka. Ringde mamma/syskonen och bad dem komma in till Kista galleria for some dinner with us. Dem fattade nada och eftersom jag skulle bjuda alla så undrade min söta mamma om jag firade något speciellt. När jag förklarade att jag bara ville bjuda dem på middag och bad henne välja något att äta från Kistas food court så säger hon men det är så dyrt, vi kan äta på MaDonald’s istället. Mammor säger jag er bara, dem ska alltid tänka på pengar men idag fick inte hon sin vilja genom så jag fick min efterlängtade saag paneer..  =)


Hann med lite shopping innan vi åkte hem, inget speciellt utan mer saker som jag behövde. Vi avslutade vår underbara träff med gudomlig god glass från Sandy’s. Älskar deras blåbärsglass och knäckglass, en riktigt klassiker hos mig som jag aldrig kommer tröttna på. Så skönt att man har familjen nära sig, skulle aldrig kunna leva utan dem. Imorgon blir det kalas hos min kusins dotter, vi ska fira hennes dotter som fyller ett år.

Innan jag avslutar så vill jag tacka mina vänner för att ni finns.. ni vet vilka ni är och varje en utav er har en speciell plats hos mig. Älskar er alla såå.. Kramisar/ B  

Systrarna



My loved ones



Min älskade mamma



Mmm så gott!



Kan inte leva utan mascara och body shop's tea tree oil facial exfoliator



En nöjd B




Kommentarer
Postat av: diddii

Tack, för en underbar dag... <3

2011-01-22 @ 10:13:20
URL: http://diddiis.blogg.se/
Postat av: anubuns

Fina fina människor! <3

2011-01-22 @ 16:20:50
Postat av: Carra

Löve dig B, bäst för dig att du mena mig hihih....ohh jag vill oxå till kista, kanske innan jag åker...med dig =) är den där från bodyshop bra?

2011-01-22 @ 21:08:21
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

fina bilder <3 kram <3

2011-01-23 @ 18:21:25
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: B

tack mina vänner för era fina ord.. =)



@carra: scruben från body shop har jag köpt sedan 10 år tillbaka. den fungerar bra för min hud då jag har en blanding av torr/oljig hy.

2011-01-24 @ 10:44:45
URL: http://mrskhan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback