Det känns skönt att veta att vi har valt rätt!!


Tror inte jag kan förklara med ord vad vi riktigt har gått genom i natt. Kan bara säga att jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Mashallah så har vår bebis alltid varit en livlig bebis som älskar att sparkas i min mage, han kan hålla på i timmar utan att bli trött. Det är mycket individuellt men jag började känna av honom för första gången runt vecka 17 medan det tog längre tid för Rudy att känna av några fosterrörelser. Han fick sin första kontakt med bebisen vid slutet av oktober. Från dess har vi gjort till en vana att prata med honom varje kväll innan vi lägger oss, ibland brukar vi retas genom att knacka på magen vilket han inte gillar men han brukar alltid sparka tillbaka. Känslan av glädje är lika stark varje gång vi får respons av honom, känns som om han försöker kommunicera med oss inifrån magen.

Men dom senaste 2 dagarna har jag känt av honom allt mindre, först till en början var vi inte alls oroliga för han har gjort så innan. Han är ju trots allt inte så stor ännu och ibland vill även bebisar vila. Fast igår kväll tyckte jag att han hade varit alldeles för stilla för att vara han. Vi satte på hans favorit låt, fick ingen respons sedan så började vi knacka på magen ganska kraftigt i nästan 2 timmar utan någon resultat. Paniken och miljoner jobbiga tankar började snurra runt i huvudet på mig medan jag försökte tänka positiva tankar. Vid 4 tiden bröt jag bara ihop och var så fruktansvärd rädd att något ont hade hänt min lilla plutt.

Rudy ringde på en gång till Danderyds sjukhus för man ska absolut inte ta lätt på sådana situationer. Vi fick prata med en barnmorska som bad mig dricka iskallt saft för att bebisar brukar börja röra på sig för att den känner att det blir kallt i magen. Efter en halv timme kände jag två svaga sparkar av honom men det var typ allt. Jag valde att inte ringa tillbaka utan satt uppe till 8:00 och sedan åkte vi direkt till MVC mottagningen här i Spånga. Där fick vi träffa en barnmorska som gjorde ett ultraljud på en gång. Jag vågade knappt titta på skärmen men när jag fick se hans lilla hjärta slå fylldes hela mitt hjärta av lättnad. Även Rudy som är otroligt sansad och stark kunde inte hålla undan hans tårar. Vår barnmorska tyckte ändå att vi skulle åka in till sjukhuset för säkerhets skull och kolla upp att allting var som det ska vara.

På sjukhuset fick vi lyssna på hjärtat en bra stund innan det var dags för att göra ett grundligare ultraljud. Allting såg bra ut och bebisen mådde bara bra. Han hade gott om plats att röra sig på även om han inte var så livlig idag. Fick ta några prover och allt visade sig vara bra förutom ett prov. Det visade sig att jag har gått och fått urinvägsinflammation vilket inte är kul. Fått en veckas antibiotikakur och förhoppningsvis blir jag bättre till nästa vecka.

Innan jag avslutar mitt superlånga inlägg måste jag säga att jag är så tacksam för den fantastiska sjukvården som vi har i Sverige. Annars brukar jag vara en som alltid klagar över hur inkompetenta alla läkare är. Idag var det vårt första besök till Danderyds sjukhus och vi vart bemötta av riktigt duktiga och urtrevliga läkare till skillnad från Karolinska. Stämningen var helt annorlunda och informationen som vi fick var riktigt grundliga. Jag är verkligen nöjd med mitt val och är glad att jag valde att byta min förlossningsklinik från Karolinska till Danderyd. Sist men inte minst vill jag bara be er alla att ha mig och min familj i era böner.




Någon gång i mars kommer vi få träffa vår efterlängtade bebis här. 



Sjukhusbädden som jag nästan somnade i.

 

Kommentarer
Postat av: Anu

Men hjärtat!!!

Jag som satt och läste detta fick råpanik! Kan inte ens tänka mig vad ni måste har känt! Jag är glad att Rubbis har två av de starkaste och mest kärleksfulla personer till föräldrar! Så länge ni finns där kommer inget hända honom!



Jag är glad att ni tyckte om DS, inte bara för att det är nära för mig (Kom på att besökstiden är bara en timme för andra än pappan o övriga barn!), men de har en otroligt bra gyn/ob-avdelning! Var ju inlagd där 2008 om du minns... Där du känner dig trygg, där kommer Rubbis känna sig trygg, det är ju det viktigaste! Plus.... jag har aldrig sovit så bra som i den där sängen!!! :P



Det finns inget jag kan säga som ni inte har hört från barnmorskan, aunty, eller ngn annan, men en sak kan jag definitivt göra! Jag vet att vi inte har samma religion men bön är bön och tro är tro oavsett form. Jag har er i mina poojan, mina böner. Jag har satt offer för en hälsosam födsel för dig och prinsen, och jag tror helt på att det kommer hända! Kom ihåg, min ängel, du har en skyddsängel över dig och hela dina familj i form av Allah! Inget kommer hända er förutom att ni överösta med kärlek, lycka, god hälsa och välmående och glädje!



Kom ihåg att messa/ringa mig anything, anytime!det sker inte mkt här inte! Puss på er, hjärtat mitt!

2011-11-24 @ 02:27:23
Postat av: Bobby

det var riktigt läskigt gumman. mitt hjärta stannade av skräck. lilla plutten vet hur han ska skrämma hos men tack gode gud så ordnade sig allt. han kanske bara var trött eller nåt. tack ännu en gång för dina böner. love you angel... =)

2011-11-25 @ 21:30:54
URL: http://mrskhan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback