I’m a lady with curves!!


Läst ett fler tal artiklar idag om olika kroppsideal och jag är så glad att idealet att vara smal som en pinne verkar sakta men säkert försvinna. Många agenturer har börjat anlita oversize modeller och många stora klädkedjor har börjat tillverka riktigt snygga kläder för kvinnor med kurvor. Nästan hela mitt liv har jag kämpat emot mina kurvor och jag minns hur mycket jag avskydde mina kurvor när jag var yngre. Att köpa jeans vara rena mardrömmen för mig och kläder som satt åt mot kroppen kändes som rena giftet. Tror det var på gymnasiet som jag började försonas med den jag var och började acceptera att mina kurvor kommer inte försvinna hur mycket jag än tränar eller bantar för den delen. Visst gick jag ner en hel del och hade en vältränad kropp men mina kurvor fanns kvar.

När jag gifte mig 2005 så vägde jag runt 49 kg men med tiden gick jag upp och gick från storlek 34/36 till en full 38:a. Det värsta var ju när jag skulle ut och nästan inga kläder passade. Hamnade i världens depression som fick mig att sluta bry sig. Jag började tröstäta en massa skit och slutade bara röra på mig. Till sist fick min man nog och kastade bort alla mina kläder som inte passade mig. Han tog ut mig på shopping och köpte helt enkelt kläder som passade. Det var min wake up call som jag verkligen behövde och idag kan jag säga att ME LOVE MY CURVES! Min man har en stor roll i det hela och utan honom skulle jag nog fortfarande varit tjejen som avskydde sina kurvor. Har börjat träna igen men den här gången är inte målet att ta bort några kurvor utan göra dem fastare.  

Vill bara avsluta med att säga hats off to you all ladies som vågar visa upp lite kurvor utan att skämmas. Be proud and happy.. Love / B

Fabulous



Bild från google

       

Kommentarer
Postat av: Carra

good for u :) vackra bobbsie

2011-03-23 @ 17:13:58
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Postat av: Misha

Yeahhh kurvor rocks!!!!!!!!!!!

2011-03-24 @ 14:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback