En solig vårdag

Helgen i Uppsala försvann lika snabbt som den kom och vi är återigen hemma hos mina föräldrar i Stockholm. Jag ville så hemskt gärna åka hem till oss själva igår men Rudys och Aryans dunderförkylning satte stop för det. Att ha dem båda sjuka samtidigt är som att ta hand om två bebisar samtidigt. Det dröjer nog inte länge till innan jag också joinar sjuklingarna, lika bra att få det överstökat. Vill inte vara sjuk när den riktiga värmen kommer. Bjuder på några bilder från helgen innan jag kryper ner bredvid mina två hjärtan som ligger och snusar i sängen.


image description

Päronträdet som jag planterade för 5 år sedan har växt till sig rejält, så pass mycket att det var dags att flytta på den.
 
image description

Påskliljorna i rabatten har blommat ut.

image description

Åt årets första vattenmelon som var god och söt.



Invigde värmen med årets första grillning på bakgården.

image description

Svärmors goda köttfärsspett.

image description

Mina räkspett är den nya favoriten på grillen.

image description

Ingen grill utan kyckling hemma hos familjen Khan.
Slängde även in några bakpotatisar inlindat i folie ner i kolet på grillen.

Kommentarer
Postat av: jag

vilken fin metafor eller vad det heter det är med trädet. du planterade det fem år sen o trädet o du har växt. nu har du barn o ett nytt liv och trädet har oxå vuxit och måste flyttas till en annan plats där den kan få rum att växa. fint

2012-05-12 @ 01:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback